onsdag 23 april 2014

Min släkt Sanner

Jag läser en bok om min släkt.På mammas sida..Har kommit till ett avsnitt,läser om Heliga Birgitta.!
När jag var barn och började läsa hist
oria tyckte jag att Heliga Birgitta var så intresant.För hon var duktig på att sy och när hon gjorde det så glänste det om hennes tråd i synålen.Birgitta.bodde hos en moster,Katarina Bengtsdotter.Gift med Knut Jonsson Blå.Släktled 22.Jag är inte släkt i rakt nedgående led med Birgitta men hon blev ju uppfostrad av min släkt.
Jag ska nog låna en bok om Birgitta och läsa mera.

1 kommentar:

  1. Vad spännande det låter. Förstår att du vill läsa mer.
    Nej inte gick man till Kungsan för träden inte, det fanns ju många snygga killar där. Som sagt.
    Hoppas du haft en fin påsk. Vädret kan man ju inte klaga på, inte här i varje fall sol hela veckan lång och det håller i sig ännu.
    Kramen till dig

    SvaraRadera