fredag 25 april 2014

En fin dag

och jag gick till Plantagen.Mötte där Fru GLAAD,från arbetsförmedlingen.Hon är säkert pensionerad,men tänk att hon kände igen mig,trots att jag är något lite gråhårig!Människan hade ett fel namn för att sitta på arbetsförmedlingen,tyckte inte att det passade.Sist vi talade med varandra gjorde jag slut!Ha,ha!Riktigt arg var jag.Kan ni tänka er,man var utplaserad på Myrorna.Och sedan tänkte dom attjag skulle söka vick jobb ända bort i KÖPING! För att städa ett par timmar.Frågade om det inte fanns några lediga skolungdommar!En halvdöd tant sitta på tåg ett par timmar dit och hem.Tågbiljetten skulle gå loss på 2000kr.Alltså skulle knappt lönen räcka!För fan sa jag.Då blev hon inte glad längre.Detta var några år sedan och det bästa jag gjorde var att gå i pension.Kärringen sa,det ska jag säga till försäkringskassan.För hon trodde att jag tänkte söka socbidrag.Gör du det sa jag.ADJÖ!
God Natt mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar