söndag 22 april 2012

Söndag

Hopplöst väder!Ska pigga upp mig på Plantagen.
Fick sova taskigt,p.g av min allergiska hosta slog till.
Och en knasig dröm.Om min moster Maj,som var elak,men här var hon snäll.
Jag menar bara,en sådan sak.Vi bodde i stan då och pappa jobbade i en affär.Jag gick i skolan också och var 15.Mötte moster på gatan,hon var annars boende i Bålsta.Jag glatt hälsade och fick världens utskällning.Jag såg ut som en hora för jag hade målade naglar!Moster klev med stora steg till pappas jobb och skällde som en galning.Så han fick skämmas ihjäl för henne.Folk undrade ju va det var för en tant.Min pappa avskydde henne.Och på hennes begravning sedan,Så var det en rejäl åsksmäll.Höll på att ta död på prästen,men pappa sa sedan,att det var en dunder begravning och passade moster Maj!.Moster Maj skällde hela tiden på modet,fast hon var sömmerska!Man fick inte ha kort,kort heller.Kjolarna skulle vara över knä.Men hon hade inte övertaget över mig och mamma sa,att Inger vill vara som alla andra tonåringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar