lördag 21 april 2012

lördag

De tre flickor i Klarbo.
Inger till vänster,Margareta i mitten(hon fick detta kort)Och Christina.
Vi var födda 1944 då Klarbo var en levande bygd.Med Affär,vår,skola i Boglösa,en kilometer bort där kyrkan var.Det var inte bara vi som föddes,Eva och Ingegerd samt Sylvia i Boglösa.
Inger var modenamn och alla var tilltänkta det.Jag kom först ut!Egentligen hade mamma och pappa bestämt sig för Berit,men de tyckte mostrarna var fult och de hade övertaget över mamma.Jag tyckte om Berit men inte Inger.I skolan fick jag heta Inger Rozén.För det fanns en Inger till,men hon kallades bara Inger.Så jag moppsade upp mig och sa,jag heter faktiskt Inger.Magistern i femte klassen kallade mig Inez och det var kul tyckte jag.Så jag skrattade åt det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar